فروش پایان نامه: تحلیل تأثیر تناسب و کیفیت ادراک شده محصول تعمیم یافته از برند اصلی بر مزیت رقابتی درسازمانهای خدماتی ازدیدگاه مشتریان
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
عنوان: تحلیل تأثیر تناسب و کیفیت ادراک شده محصول تعمیم یافته از برند اصلی بر مزیت رقابتی درسازمانهای خدماتی ازدیدگاه مشتریان (مورد مطالعه: بانک پارسیان وشرکتهای خدماتی تابعه آن در شهر اصفهان)
تعداد صفحات 140(فونت Nazanin اندازه قلم 12)
نوع فایل: Word
دریافت فهرست مطالب
حجم: 584 کیلوبایت
برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل payaname@outlook.com در ارتباط باشید
چکیده
پژوهش حاضر،با هدف تحلیل تاثیر تناسب وکیفیت ادراک شده محصول تعمیم یافته از برند اصلی بر مزیت رقابتی از دیدگاه مشتریان در بانک پارسیان و شرکتهای خدماتی تابعه آن در شهر اصفهان انجام گردید.به دلیل استفاده رایج ازاستراتژیهای تعمیم برند توسط مدیران و بازاریابان در ارائه محصول جدید در ایران واینکه تاکنون پژوهشی به طورخاص در زمینه تأثیرعناصر این استراتژی برمزیت رقابتی درحوزه خدمات ودر فرهنگ ایران انجام نشده ،در این پژوهش عکس العمل مصرف کنندگان نسبت به خدمات شرکت بیمه پارسیان که از برند تثبیت شده پارسیان استفاده کرده، ارزیابی شده است. متغیرهای تناسب ادراک شده بین محصول تعمیم یافته ومحصول اصلی و کیفیت ادراک شده ازمحصول تعمیم یافته به عنوان متغیرهای ¬احتمالی تأثیر گذار بر مزیت رقابتی در بانک پارسیان وشرکتهای بیمه تابعه آن درشهراصفهان مورد بررسی قرار گرفت.
این پژوهش از لحاظ هدف از جمله پژوهش های کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی است. در این پژوهش از روش کتابخانه ای برای جمع آوری اطلاعات پیرامون موضوع پژوهش استفاده گردید و ابزار گردآوری داده¬ها در این پژوهش پرسشنامه بوده است. پرسشنامه ای بر اساس برند و محصول انتخابی طراحی و 600پرسش نامه توزیع و جمع آوری شد که جمعآ 600 پرسش نامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش برای بررسی روایی پرسش نامه از روایی صوری و روایی سازه استفاده شد. هم چنین به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن برای پرسش نامه بالاتر از 75/0 به دست آمد. انتخاب نمونه¬ها به روش تصادفی ساده بوده است. هم چنین جهت تجزیه و تحلیل داده و آزمون فرضیه ها از نرمافزارهای SPSS18وAmos 20 استفاده گردید.
نتایج پژوهش حاکی از آن است که موفقیت اجرای استراتژی تعمیم برند و پذیرش آن در راستای برخورداری از مزیت رقابتی تحت تأثیر میزان تناسب ادراک شده میان محصولات قبلی برند با محصول تعمیم یافته و کیفیت ادراک شده از محصول جدید با برند تعمیم یافته قرار داردو هم چنین درگیری ذهنی مصرف کننده به عنوان عامل تعدیل کننده بر اثر تناسب ادراک شده بر کیفیت ادراک شده از محصول جدید در این پژوهش مورد تائید قرار نگرفته است.