فروش پایان نامه و تحقیق

فروش پایان نامه و تحقیق

فروش پایان نامه و تحقیق

فروش پایان نامه و تحقیق

پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته ­ی مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی
عنوان: تحلیل میزان اثرگذاری هوش معنوی بر دو متغیر نوآوری و عملکرد در بخش بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان

تعداد صفحات: 141 (فونت Bzar اندازه قلم 13)


نوع فابل : Word

دریافت فهرست مطالب
حجم: 1.69 مگابایت


برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل payaname@outlook.com در ارتباط باشید



چکیده

هدف از پژوهش حاضر تحلیل میزان اثرگذاری هوش معنوی بر دو متغیر نوآوری و عملکرد در بخش بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان بوده است . فرضیه های پژوهش با در نظر گرفتن مولفه های هوش معنوی و ارتباط آنها با نوآوری و عملکرد و همچنین با توجه به متغیرهایی مانند جنسیت ،سن،میزان تحصیلات و سابقه ی فعالیت مطرح و مورد بررسی قرار گرفت . روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی – پیمایشی بود.جامعه ی آماری این پژوهش متشکل از کلیه ی کارکنان بخش بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان که تعداد آنها 370 نفر می باشد ، بوده است . در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است.در یک نمونه گیری اولیه مقدار 3/0 برای انحراف از معیار بدست آمد و با جایگذاری در فرمول تعداد نمونه عدد 100 بدست آمد، که البته همین تعداد مبنای انجام کار قرار داده شده است . در این پژوهش به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شد.ضریب پایایی هرکدام از پرسشنامه های هوش معنوی ، نوآوری و عملکرد بازاریابی به ترتیب برابر با 88/0،83/0 و 78/0 بوده است که البته همه ی آنها مورد تایید قرار گرفت .روایی پرسشنامه نیز به صورت صوری از طریق مشورت با اساتید  محترم راهنما و مشاور و متخصصین مورد بررسی و تایید نهایی قرار گرفت . پس از جمع آوری پرسشنامه ها ، داده ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی و با استفاده از نرم افزار SPSS و AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در سطح آمار توصیفی داده ها با استفاده از روشهای موجود نظیر جداول توزیع فراوانی مطلق و میانگین و در سطح آمار استنباطی نیز با استفاده از آزمون t در یک گروه(یا t تک نمونه ای ) و تحلیل واریانس (ANOVA) در نرم افزار SPSS و الگوسازی پژوهش وآزمون فرضیات در نرم افزار  AMOS  مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی نشان از این واقعیت دارد که میانگین هوش معنوی در بین کارکنان بخش بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه از نظر سن و از نظر جنسیت با هم برابر است.اما فرض برابری میانگین ها بین کارکنان از نظر سابقه فعالیت و سطح تحصیلات مورد تایید قرار نگرفت.در سطح آمار استنباطی نتایج تحلیل داده ها نشان از پردازش بسیار خوب الگوی اندازه گیری دارد ،به عبارت دیگر کلیه­ی شاخص­ها نظیر کای اسکوئر،P، GFI،   RMR ،CFI،RMSEA  به خوبی الگو را اندازه گیری می کنند. نهایتا اینکه نتایج آزمون فرضیات نشان می دهد که فرضیه اول پژوهش که میزان اثرگذاری هوش معنوی را بر عملکرد بازاریابی می سنجد ،با ضریب رگرسیونی 808/0 و 003/0=P تایید می شود. همچنین سایر فرضیه های مربوط آزمون اثرگذاری مولفه های هوش معنوی بر عملکرد بازاریابی نیز مورد تایید قرار گرفتند.فرضیه ی دوم پژوهش نیز که مربوط به تحلیل میزان اثرگذاری هوش معنوی بر نوآوری است نیز با ضریب رگرسیونی 723/0 و005/0=P مورد تایید قرار گرفت . همچنین سایر فرضیه های مربوط به آزمون اثرگذاری مولفه های هوش معنوی بر نوآوری نیز تایید شدند.ولی نتایج آزمون فرضیات نشان دادکه فرضیه ی سوم که مربوط به تحلیل اثرگذاری نوآوری بر عملکرد بازاریابی می باشد ،با ضریب رگرسیونی 055/0- و344/0- =P  مورد تایید قرار نگرفت .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی